6 важни съвета от Иван Минчев

Няколко много важни съвета, които трябва да спазвате, ако искате да изглеждате и да се чувствате добре.

    Не пийте „натурални“ сокове

Избягвайте пиенето на „натурални“ сокове, защото те са с много висок гликемичен  индекс, заради наблъсканите в него захари.  Това е първото нещо, което трябва да извадите от диетата си, особено ако си пийвате често такива сокчета. Пийте прясно изстискани сокове.

sok

   Избягвайте рафинираните храни

Рафинирана захар, изкуствени подсладители (аспартам/Nutra Sweet и др.) или техни продукти – като конфитюри, желета, сладка, мармалади, подсладени кисели млека, сладолед, шербети, пелтета, кексове, бонбони, бисквити, дъвки, безалкохолни напитки, пайове, сладкиши, пасти, пудинги и всички подсладени плодови сокове и плодове, консервирани в захарен сироп. Както и продукти от бяло брашно – като бял хляб, пшеничен бял хляб, обогатени брашна, ръжен хляб, който съдържа и бяло брашно, кнедли, бисквити, кифли, сосове, тестени изделия, палачинки, вафли, курабии, пици, равиоли, пайове, сладкиши, пасти, торти, домашни бисквитки, готови пудинги и хлебни продукти за бърза консумация. Трябва да се стараете да избягвате, дори да си забраните тези храни, защото чрез тях задържате мазнини в тялото си. Рафинираните въглехидрати могат да се определят като празни калории, които трупаме малко по малко в организма си. Причината се крие в това, че на преработените въглехидрати им липсват минерали, витамини и други полезни вещества, които са изчезнали при обработката.

Не гладувайте и не прекалявайте с диетата

Калориите не са  единствения фактор, които обуславя топенето на мазнините. Гладуването за отслабване не е решение; трябва да захранвате човешкия си двигател с качествена храна и комбинации от нея. Калориите са второстепенен избор след този за храната. Може да приемате 2,000 калории от сладки работи или 2,000 калории от висококачествен протеин, добри мазнини и зеленчуци с фибри. Вижте какво става накрая, не е същото.

Никога не се придържайте към диетата си повече от 16 седмици. Трябва да имате фази и на подновяване на метаболизма за бъдещо топене на мазнини като си хапвате повече за да направите качествен мускул, който ще гори повече калории.

tumblr_mzld73FoO81s8504io1_1280




Зелени зеленчуци и мазнините

Много важен е приемът на зелени зеленчуци. Липсата на фибрите от тях и замяната им на фибри от други източници по време на ниско-въглехидратна диета е проблем на много хора. Има много витамини и минерали в тях; най-популярните са броколи, аспержи, зелени фасул и др. В зелените зеленчуци не се включват картофи, домати или царевица. Фокусирайте се към зелените. Поне по една порция на хранене. В случая зелените зеленчуци не се борят за източници на въглехидрати в ниско-въглехидратната диета. Те са предимно фибри и вода и няма да нарушат въглехидратния баланс.

9bc7c759482c97da8f647422d4cf79e9

Консумирайте правилните мазнини

Някои мазнини не са врагове. Диетите без почти никакви мазнини не са добри и могат да доведат до много здравословни проблеми. Най-добри източници на хубави мазнини са зехтин, авокадо, микс от ядки, мазнини от органични меса и подобни. Най-важния източник на мазнини са Омега-3 мазнините, които напоследък нашумяха много. Може лесно да го набавите от филтрирано рибено масло, което е изчистено от токсини. Нефилтрираното рибено масло може да доведе до метална токсичност и други здравословни проблеми, които може да си спестите.  Ако можете уверявайте се, че месото което ядете не е натъпкано с антибиотици или хормони.

 Пийте повече вода

Хладката вода кара тялото да изразходва калории за да се затопли. Водата е много важна за всеки. Трябва да пиете вода между храненията за да оптимизирате тялото, особено през горещите дни и тежка физическа активност. Не чакайте да ожаднеете, пийте вода през цялото време. Дори само 2% намаляване на запасите на вода в тялото могат да предизвикат сериозни здравословни проблеми. Това е най-лесния начин човек да подобри здравето си – като пие повече вода.

98713c274678da2cfe68cbf8dddadaa1

Не само че е полезна за тялото, но водата ще държи и мускулите пълни и готови за действие. И когато говоря за вода, имам предвид вода, а не диетични напитки или други течности. С кафето няма проблеми, но използвайте нормално мляко и истинска сметана, а не подсладена.

Иван Минчев




You must be logged in to post a comment Login