Опасният чар на момичетата от Бонд

През миналата седмица Бонд най-известният струнен квартет според книгата на рекордите „Гинес“, направи кратко турне в България, което мина отново през София и за първи път през Бургас и два пъти през Варна. На него четирите красавици представиха както композициите, които ги направиха обичани и популярни, така и произведения от предстоящия си албум, записан миналата година и в който са работили с композитори на филмова музика като Дейвид Арнолд и Майкъл Джакино.

БНТ: Най-невероятното място, където сте правили концерт?

Таня Дейвис, първа цигулка: – Свирили сме при минус десет градуса пред Бранденбугската врата в

Берлин в навечерието на Нова година. Това определено си остава най-странното и най-студеното преживяване, което някога сме имали.

БНТ: Можете ли да споделите нещо налудничаво, което ви се е случило по време на турне?

Гай И Уестерхоф, чело: – Нещо, което веднага мога да споделя е, че свирихме една година в Ню

Йорк и публиката в залата беше съставена от всички филмови звезди, които можеш да си преставиш. Никълъс Кейдж, Лени Кравиц, постоянно си подвиквахме, виж този, виж онзи. По време на самия концерт, докато Еос свиреше, се появи проблем с машините, които създаваха илюзията за вятър. Една от тях беше поставена не там, където трябва. Роклята на Еос постоянно беше във въздуха. Гледаме я и й подвикваме, че трябва да се пооправи, а тя се присвива – хем да си държи роклята, хем да свири. Опитвахме се да комуникираме с очи, а тя изглеждаше като човек, който бързо трябва да отиде до тоалетната.

Елспет Хенсън, виола: „Продукцията ни не е само класическа. Това ни е образованието, но в нея има и много други подходи. Използваме в нашите изпълнения много уърлд и поп. Нека и аз до споделя една история. Свирим за Мис Вселена и там бяха нагласили машини за пушек, като изпълнението ни го предаваха по телевизията. Не знам какво направиха, но пуснаха толкова много дим на сцената, че ние направо изчезнахме. Единственото, което се виждаше от нас, бяха върховете на лъковете, подскачащи над дима. Това няма как да го видиш в Кралската опера.

БНТ: Кога всъщност решихте да съберете Бонд?




Таня Дейвис, първа цигулка: – При нас всичко започна през 1999 г. Бяхме четири приятелки, които решиха да работят заедно. Доста отдавна беше. Завършихме музикален колеж и решихме, че искаме да създадем група, с която да правим нещо различно, ново и свежо, с помощта на образованието, което сме получили. Подписахме с голям лейбъл, десет години обикаляхме навсякъде по света и все още го правим. Големи сме късметлийки.

БНТ: Какви са взаимоотношенията в Бонд?

Гай И Уестерхоф, чело: – В Бонд имаме много добри взаимоотношения. Винаги сме честни помежду

си. Работим като екип. И в същото време всяка от нас има различен подход – чувстваме се като различните части на двигател, който работи много добре. Пасваме си страхотно. Също така се адаптираме много добре. Приемаме нови неща.

БНТ: Не си вдигате сканадали?

Гай И Уестерхоф, чело: – Скандали няма. За това сме толкова много време заедно. Понякога се караме, но без лоши чувства. Недоразуменията ги приемаме като прашинки на рамото. Изтръскваме ги и продължаваме напред.

БНТ: Има ли определен момент от миналото Ви, когато сте осъзнали, че музиката е пътят в живота Ви?

Елспет Хенсън, виола: – Бях много малка. Вземах уроци, обаче не ми допадаха. Не се стараех. Тогава баща ми ме пита искаш ли да продължаваш или не. Отговорих му, че искам, само за да го направя щастлив. А той ми даде един запис и ме помоли да го изслушам, да усетя изразителността на музиката. Беше Джулиън Уебър, който изпълняваше същото произведение, върху което аз се мъчех на чело. Пуснах си произведението и наистина почуствах музиката. След това започнах да свиря със страст, а не просто за да отбия номера. Бях на 13.

БНТ: През годините сте работили с много известни музиканти – как те повлияха на кръгозора ви?

Еос Чатър, втора цигулка: – Първият път, когато имахме участие с много известен певец, бяхме на една сцена с Лучано Павароти. Който беше невероятен. Имахме възможност да се докоснем до нещо голямо. На сцената той беше много галантен, голямо вдъхновение, спокоен, изпълваше пространството с присъствието си. Също така сме свирили с Найджъл Кенеди и то доста пъти. Той е отворен към живота. Не дели музиката на класическа или джаз. За него всичко е музика, на която трябва да се наслаждаваш. Усеща се, че той вярва дълбоко в това. Действа много ободряващо. На сцената изглежда неспокоен, но е много надъхващ. Всичко това прави и нашето изпълнение по-подчертано.

БНТ: Ако имате шанса да работите с певец, в албумите на Бонд, кой би бил той?

Гай И Уестерхоф, чело: – Винаги съм си фантазирала, че работя с Мерилин Менсън. Не знам обаче другите как ще го приемат. Когато бях на 15, свирех в една траш метъл банда, която саркастично бяхме кръстили „Щастливите магазинерки“. Бях много малка. Бяхме се кръстили на един магазин, който се казваше „Щастливия магазинер“. Доста концерти направих с тях. Баща ми идваше на всеки концерт, защото свирех с момчета и се криеше някъде из клубовете, за да следи да не ми се случи нещо./bnt.bg




You must be logged in to post a comment Login